https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/1034Ціннісні аспекти організації системи шкільної освіти Ізраїлю
У статті висвітлено зарубіжний досвід становлення цінностей особистості на прикладі Ізраїлю. Досліджено особливості формування цінностей у шкільній освіті Ізраїлю, зокрема національних цінностей країни, серед яких основна цінність для всіх ізраїльтян – служба в армії. Зосереджено увагу на тому, що шкільна освіта є не лише інструментом передачі знань, але й ключовим механізмом формування ціннісних орієнтирів. Визначено поняття цінностей, запропоноване Платоном, І. Кантом, В. Віндельбандом та штучним інтелектом. Представлено комплексний аналіз ціннісних аспектів організації системи шкільної освіти Ізраїлю, зокрема дослідження того, як через виховні практики та моделі реалізуються ключові для ізраїльського суспільства цінності. Зазначено наукові положення, що розкривають сутність формування моральних цінностей у шкільній освіті Ізраїлю, зокрема у працях І. Халперіна (Е. Halperin), Д. Бар-Тала (D. Bar-Tal), Е. Пеледа (Е. Peled). Акцентовано увагу на цінності наукових праць Ш. Шварца (S. Schwartz) у шкільній освіті Ізраїлю. Цінним є доробок ізраїльської вченої С. Ingall про вісім “Е”: досконалість (Excellences), навколишнє середовище (Environment), досвід (Experience), очікування (Expectation), пояснення (Explanation), експертиза (Examination), взірці (Exemplars), емпатія (Empathy). Наведено й описано модель формування моральних цінностей у здобувачів освіти у шкільному середовищі (на прикладі Ізраїлю). З’ясовано, що ізраїльська система шкільної освіти базується на таких державних цінностях, як: рівність, соціальна гармонія, гуманізм, універсалізм, уся система навчання у школах Ізраїлю є особистісно орієнтованою, що ставить особистість дитини в центр освітньої взаємодії, фокусуючись на її індивідуальних особливостях, інтересах, здібностях і суб’єктивному досвіді.
File size: 0.36Mb
File type: application/pdf
File ext: pdf