https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/276
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу у вивченні української літератури
У статті проаналізовано сутність поняти "узагальнення" і "систематизація" у філософії, психології та педагогіці. Як оптимальні способи узагальнення та систематизації навчального матеріалу на різних етапах його закріплення у вивчені української літератури представлено різні таблиці, зокрема й аналітико-узагальнювальні таблиці – методи навчання "Таблиця "Знаємо – Хочемо знати – Дізналися" та "Таблиця "Бортовий журнал" технологій розвитку. критичного мислення, а також метод навчання Кластер" технології розвитку критичного мислення, за допомогою яких засвоєння матеріалу впорядковується у словесно-графічній формі.
Розкрито значення узагальнення і систематизації в закріпленні знань, їх упорядкуванні, формуванні в учнівській клінічній картині розвитку літературного процесу в Україні, розумінні часткового в загальному процесі, розвитку якостей критичного мислення учнів, а також у їх підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з предмета.