https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/578
Ціннісна сфера особистості вчителя в кризових умовах воєнного часу
У статті висвітлено особливості розвитку ціннісної сфери особистості учителя у кризових умовах, зокрема в умовах воєнного часу; наведено структуру цінностей особистості (ціль, норма, принцип, ставлення, значення, ідеал), місце цінностей у психологічній структурі особистості через особистий досвід та особистісні орієнтації, систему цінностей педагога (цінності-цілі, цінності-засоби, цінності-знання, цінності-якості, цінності-стосунки), орієнтовний ціннісний портрет сучасного учителя; зосереджено увагу на важливості психологічної безпеки людини як стану захищеності психіки від дії різноманітних факторів, що перешкоджають або ускладнюють її життєдіяльність, зокрема за війни; розкрито поняття цінностей та феномен переоцінки цінностей особистості; проаналізовано, як кризові умови воєнного часу позначилися на професійній діяльності та особистісній сфері учителя; проведено дослідження базових цінностей учителів нової української школи та з’ясовано чільні цінності (патріотизм, гідність, відповідальність, гнучкість).