https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/611
Контрольно-аналітична діяльність учителя гімназії: функційний аспект
Стаття присвячена розкриттю сутнісних характеристик управлінського аналізу у змісті контрольно-аналітичної діяльності учителя в умовах гімназії з позиції функційності. Специфіка контрольно-аналітичної діяльності учителя гімназії полягає в реалізації наведених структурних компонентів на основі динаміки в навчальних досягненнях здобувача освіти, виробленні стратегії подальшого моделювання освітньої траєкторії з урахуванням освітніх потреб і тенденцій, виявлених під час діагностування й подальшого аналізу причин відхилень від освітньої траєкторії. Відповідно, контроль у змісті контрольно-аналітичної діяльності зумовлений зовнішніми вимогами, мотивацією учнів гімназії; педагогічними умовами, які уможливлюють компетентнісно орієнтоване освітнє середовище. Виокремлено і схарактеризовано контролюючу, навчальну і виховну функції контролю в тісному взаємозв’язку з управлінням освітнім процесом, шляхи їх (функцій) реалізації задля досягнення системності й об’єктивності і зворотного зв’язку суб’єктів (учасників) освітнього процесу. Контроль забезпечує подальше ефективне управління як навчально-пізнавальною діяльністю здобувача освіти, так і закладом освіти (гімназією). Схарактеризовано функції управління (в умовах гімназії), які розуміються через певний розподіл праці, спеціалізацію у сфері управління. Контроль дає змогу забезпечити зворотний зв’язок шляхом регулювання (освітнього процесу, навчальних дій здобувачів освіти, освітніх траєкторій здобувачів освіти). Функція розглядається також як сформований вид діяльності учителя гімназії й директора, оскільки функції перебувають у безперервному розвитку як за змістом, так і за роллю в управлінському циклі. Проаналізована контрольно-аналітична діяльність учителя гімназії в аспекті управлінських рішень, які стосуються моделювання освітньої траєкторії здобувачів освіти; їх прийняття зумовлене градуюванням функцій інтегрування навчальних предметів, що мають вплив на сфери особистісного утворення (мотиваційну, змістову й діяльнісну). Навчання предметів в умовах гімназії моделює на компетентнісно орієнтований академічний дискурс, контрольно-аналітична діяльність учителя гімназії спрямована на аналіз функцій навчальних предметів.