https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/612
Управлінський аналіз у змісті контрольно-оцінювальної діяльності учителя в умовах гімназі
Стаття присвячена розкриттю сутнісних характеристик управлінського аналізу у змісті контрольно-аналітичної діяльності учителя в умовах гімназії. З огляду на те, що компетентнісно орієнтоване навчання учнів гімназії спрямоване на формування відповідних компетентностей (предметних), загальнонавчальних навичок (пізнавальних, організаційних і рефлексивних), корелятивних з уміннями самоконтролю й самооцінювання, моделювання освітньої траєкторії здобувачів освіти (учнів гімназії) має ґрунтуватися на результатах управлінського аналізу. Управлінський аналіз за змістом перебуває в тісному взаємозв'язку з поняттям управління, що належить до найзагальніших понять і свого конкретного обґрунтування набуває стосовно тієї чи тієї галузі або сфери виробництва, залежить від специфіки об'єкта. Управління гімназією інтерпретоване: як функціонування, що забезпечує реалізацію створеного потенціалу (моделювання освітніх траєкторій з огляду на стандарт; урахування профілю підготовки, відповідний методичний супровід); як розвиток, що передбачає подальшу динаміку потенціалу шляхом здійснення управлінського аналізу і прийняття відповідних рішень щодо трансформації, модифікації, удосконалення управління навчально-методичним процесом. Управлінський аналіз у змісті контрольно-оцінювальної й контрольно-аналітичної діяльності учителя в умовах гімназії орієнтований на полісуб'єктність у процесі управління в умовах закладу освіти (гімназії): учитель - керівник (директор гімназії) - здобувач освіти (учень гімназії). Поняття контролю слід розуміти в аспекті управління освітніми траєкторіями учнів (гімназії), управління організаційними й методичними рішеннями (керівництво), самоуправління (рефлексія навчальних досягнень учнями). Компетентнісно орієнтоване навчання в умовах гімназії дозволяє моделювати контрольно-оцінювальну й контрольно-аналітичну діяльність учителя на лінійному (на рівні стандартизації в оцінюванні), квазіінноваційного (упровадження альтернативних методик), дослідницькому рівнях (управлінський аналіз в умовах гімназії як наукова лабораторії, яка як соціальна система орієнтована на системне упровадження інновацій).

File size: 0.15Mb
File type: application/pdf
File ext: pdf