https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/783
Освітній кластер як альтернативна модель професійного розвитку керівників закладів освіти
Професійний розвиток керівників закладів освіти в умовах суспільних трансформацій та процесу реформування системи освіти України актуалізує проблему модернізації післядипломної педагогічної освіти, форм і змісту підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів і місцевих органів управління освітою. Однією з ефективних форм професійного розвитку керівників може стати освітній кластер у межах міжнародної співпраці з партнерами по ЄС, який розглядаємо як сукупність суб’єктів освітньої, наукової, господарської, громадської діяльності (вітчизняні та зарубіжні формальні та неформальні організації різних сфер впливу й рівнів підпорядкування), які добровільно об’єднуються в єдину організаційну структуру, зберігаючи статус юридичних осіб, знаходяться у взаємозв’язку і взаємозалежності з метою створення умов для професійного розвитку керівників і педагогічних працівників галузі освіти. До концептуальних засад побудови такої моделі відносимо принципи: гуманізму, демократизму, диференціації, відкритості й прозорості, динамічності й мобільності, інтегративності, права і свободи вибору, системності та взаємозв’язку, педагогічного і наукового партнерства, інноваційності, активності. Ядром освітнього кластеру є кафедра публічного адміністрування та менеджменту освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України як складова Українського відкритого університету післядипломної освіти (що функціонує у межах громадської організації «Консорціум закладів ППО України») і регіональні заклади ППО як члени вищезгаданої громадської організації, кафедри управління освітою, навчально[1]методичні кабінети, окремі науково-педагогічні працівники, у компетенції яких питання професійного розвитку, підвищення кваліфікації керівників закладів освіти. Такий підхід забезпечить об’єднання зусиль для створення великої кількості 30-годинних навчальних модулів із сучасним контентом, що можуть пропонуватися потенційним слухачам освітнього кластеру і мають максимально задовольнити їхні запити, створювати ситуацію вибору, сприятимуть побудові індивідуальної освітньої траєкторії кожного. Навчання на курсах підвищення кваліфікації передбачає очну, дистанційну та онлайн форми, а також накопичувальну систему годин. Стажування керівників закладів освіти та місцевих органів влади за кордоном і в Україні є суттєвим фактором їхнього професійного розвитку, оскільки створює умови для обміну досвідом, розширює можливості участі закладів освіти у різноманітних проектах, що реалізуються в Україні коштом ЄС. Важливим напрямом функціонування освітнього кластеру стануть послуги з проведення супервізії як сучасної форми науково-методичної підтримки діяльності закладів освіти та їх керівників, яка передбачає консультування, коригування, наставництво, моніторинг та експертизу освітньої й управлінської діяльності закладу і місцевої системи освіти.

File size: 0.36Mb
File type: application/pdf
File ext: pdf