https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/788
Андрагогічна складова наукової школи академіка Віктора Олійника
У статті розкриваються основні складові наукової школи академіка Національної академії педагогічних наук України Віктора Олійника, який зробив значний внесок у формування системи освіти дорослих, стояв у джерел зародження й розвитку суспільного руху за демократизацію і гуманізацію освіти дорослих в Україні, становлення андрагогіки як рівноправної складової української науки, предметом якої є принципи і закономірності освіти дорослих. На початку ХХІ ст. навколо проблеми освіти дорослих і післядипломної освіти у наукових колах розгорнулося широке обговорення. Саме у цей період вчений акцентує увагу на ролі освіти у житті суспільства і дорослої людини, подає сучасну інтерпретацію соціокультурних функцій освіти у житті особистості, розкриває роль і місце освіти дорослих у прогнозуванні й регулюванні суспільного прогресу, формуванні громадянського суспільства, обґрунтовує теорію і практику управління професійно – технічною освітою. Досліджуючи питання освіти дорослих, Віктор Олійник акцентує увагу на ціннісних сенсах їхньої професійної діяльності, розкриває важливість диференціації навчання, зокрема поєднання можливостей формальної, неформальної та інформальної освіти, що має максимально враховувати індивідуальні особливості кожної дорослої людини, спонукати її бажання, устремління і волю до постійного навчання й саморозвитку, самовдосконалення

File size: 0.26Mb
File type: application/pdf
File ext: pdf