https://eir.kristti.com.ua/handle/eirkristti/865
Психологічна готовність педагогічних працівників до реалізації ціннісних орієнтирів Нової української школи
Стаття присвячена дослідженню ціннісної сфери педагогічних працівників, які працюють в умовах реформування шкільної освіти, а саме, в умовах Нової української школи. У статті проаналізовано вчених-дослідників ціннісної сфери особистості, наведено результати попереднього дослідження цінностей Нової української школи, які є першочерговими для педагогічних працівників закладів освіти та цінностей освітян довоєнного часу. В теоретико-емпіричних дослідженнях сучасних українських психологів розкриті актуальні особливості розвитку цінностей особистості дорослої людини, проаналізовано структуру, систему, функції цінностей. Дослідження цінностей педагогічних працівників виконується за допомогою різноманітних методів, включаючи аналіз, синтез, порівняльний метод, методи узагальнення та систематизації. У ході дослідження з’ясовано переважаючі цінності педагогів Нової української школи: відповідальність, повага до себе та інших людей, чесність, справедливість. Визначено, що під впливом війни, у більшості освітян відбулася переоцінка цінностей. Підтверджено вислів, що на основі цінностей особистості формуються відповідні ставлення. Отримані результати мають практичне значення для керівників закладів освіти, науковців, практичних психологів, педагогів та батьків.